Mikulááááás

 2011.12.06. 15:16
Tudom, hogy nem vagyok négyéves már, de azért ezt így nem kéne.
 
Ma úgy jöttem be az irodába, hogy nagyon szeretném már látni, melyik általam olvasott netes újság hogyan emlékezik meg a mikulásról. Nos - sehogy leginkább.
 
Szívesen olvastam volna vicces kis történeteket, novellát, mesét, bármit, ami elfeledteti, hogy felnőttem és hogy ma hétköznap van. Annyi kiváló írónk és meseírónk van, nem hiszem, hogy soha, senki nem írt a mikulásról.
 
Bevallom, úgy éreztem magam, mint négyévesen, amikor - két bejárata is van a szülői háznak - az egyik pár csizmámba csak szenet, hagymát és virgácsot kaptam. Üvöltöttem, zokogtam, remegtem idegességemben, hogy én ennyire roszz nem is voltam, nem is vagyok, hogy a mikulás miért haragszik rám, amikor nem lenne rá oka és hiába vitt le apukám ölben a másik csizmához, másik, finomságokkal teli csomaghoz, vigasztalhatatlan voltam.
 
Valahogy most is ezt érzem. Igen, ilyenkor legalább két napig elég a karácsonyból és az adventből. Elég, hogy a szentestére kell készülődni, főleg azért, mert míg a karácsony örömünnep úgy általában, a mikulásozás karitatív elveken alapul és aztán abból alakult azzá, ami most. Illene róla megemlékezni és nemcsak úgy, hogy idén a boltok hiányra készültek és már hétvégén is alig lehetett tejcsokis mikulást kapni, csak az enni nem finom bevonósak maradtak.
 
És igen, nem szeretem, hogy a mikulás másodrangú, hogy alig tesznek róla említést - mert a gyerekeknek és az olyan gyereklelkűeknek, mint én, nagyon is szokat számít, számítana.
 
Kérdezze meg bárki a szüleimet, hogy mennyire örültem akkor, amikor még nem laktunk tőlük túl messze és 5-én az irodából hazaérve az előszabában egy-egy helyes kis csomag várta a férjemet és engem is.
 
Nem szeretnék belefásulni az életbe, hiszen azért vannak ünnepeink, hogy azokat meg is tartsuk. Ha csak vannak, de nem veszünk róluk tudomást, akkor az nem is ünnep.
 
Szóval: hajrá, mikulás!
 
És persze külön köszönet azoknak a barátoknak és rokonoknak innét is, akik ma írtak / hívtak nekünk / minket. Meg Katnak Szegedre egy nagy szívecske megy, amiért már tegnap este télapós gyerekdalt énekelt nekem a cseten. Isten tartsa meg jó szokását! 

A bejegyzés trackback címe:

https://viragvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr443443128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalka75 2011.12.06. 18:00:12

Boldog mikulast mindenkinek.:)
Itt nincs ilyen,annyira nem is hianyzik a mikulas csoki,mert nem szeretem.A mikulas csomag az jo volt anno,abba sokfele finomsagot talaltunk mindig.

Katalin87 2011.12.06. 18:05:27

Ohh, személyes említésemet olvasván el is pirultam. :P :) Boldog Mikulást! :) Ja, és én bent is kaptam apró meglepiket :) Ráadásul délután az új melót egy nagy mikisapiban vittem ki a kollégáimnak :P

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2011.12.06. 18:46:20

Boldog Mikulás Virág! Ez most nagyon gyenge poén, de, ha elpirulsz, akkor ma Mikulásvirág vagy? :) Bocsi, nem hagyhattam ki. Nekem minden évben van egy kicsivel több csoda, a céges Mikulás buli, ahol az elmúlt 1 órában közel 50 gyereket szórakoztattunk mindig maradandó élmény. Még így 28 évesen is. Aszongya az egyik apuka a kislányának. Nézzétek, ez itt egy rénszarvas lány (merthogy most aggancsom volt) és ott bent a pocijában van egy kis izé...igen, mondom, egy pici rénszarvas. Apuka zavartan mosolygott, aztán elmentek. Fura a Mikulás, de én szeretem. Főleg a tejcsoki miatt, meg amúgy is...

Kisvirag 2011.12.06. 23:01:09

@Angyalka75: Igen, akár még erről is szólhatott volna a poszt, hogy azért Európán belül sincsenek sokan, akik a mikulást is ünnepelik, tehát ez is lehetne egy kis hugarikum... És ti sem akarjátok a kicsivel sem tartani a mikulást, vagy nem akarjátok őt összezavarni? :)

Kisvirag 2011.12.06. 23:03:55

@mokevar: Férjemmel azért bírtunk egyet könnyezve röhögni a kis izén... :) Jó anya leszel, mert megoldottad ezt is! És igen, erre nem is reagáltam, hogy manó-özön volt a felnőttek világában. Hozzánk, ha gyerek jön az irodába, általában üvölt, mert várni kell... Múltkor meg egy kazah kisgyerekkel próbáltam beszélgetni, persze, hogy üvöltött tovább... :D Amúgy csak én láttam úgy, hogy tényleg szinte nem is említik a mikulást városszerte, vagy Ti is így éreztétek???

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2011.12.07. 10:22:09

Nálunk rénszarvasok legelésztek tegnap délelőtt és számtalan mikulás kóválygott a környéken. Én mondjuk a belvárosban dolgozom, a profitorientált kereskedő vállalatok bizonyosan a Mikulásról is próbálják lehúzni az utolsó bőrt. Ez számomra nem magasztos, de a rénszarvasok meglepőek és cukik voltak a város közepén.

Angyalka75 2011.12.09. 16:44:48

@Kisvirag: Hat nem is tudom.Mint szep magyar hagyomanyt,nem szeretnem ha nem ismerne a gyerek..foleg ,hogy remenykedem abban,hogy egyszer majd meg haza tudunk koltozni(orokre).Mindenesetre erdekes lesz lavirozni a magyar es itteni hagyomanyok kozott.Mindenesetre raerek meg ezen gondolkozni,kicsi meg hozza a baba,es persze nem feltetlenul akarok csokit,(cukrot,stb...)adni neki 1-2-3(?)evesen....

Angyalka75 2011.12.09. 16:45:41

@mokevar: Gratula a babahoz.Hanyadik honapban vagy?Tudni mar ,hogy kisfiu vagy kislany?

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2011.12.12. 09:53:26

Köszönöm. Most leszek félidős, s még nem tudjuk a nemét a babának. Remélem fiú lesz, egyéb esetben a lábtörlőre kell költöznünk majd a kórházból. :)
süti beállítások módosítása