A héten Budapesten ugye szmogriadó van. A szálló por koncentrációja több mint egészségtelen, a kicsikocsi is a "garázsban" maradt, merthogy piros plakettje van.
A napfelkeltét már napok óta nem lehet látni a Duna felett - olyan, mintha köd vagy pára lenne, de mégsem köd, hanem csúnya, szürke porfelhő.
Persze nem kellemes bkv-zni napi 90-120 percet egy átszállással, fűtetlenül, de értem én, hogy az sem kéne, hogy a lakosság fele megfullad (különös tekintettel az olyanokra, mint én, azaz aki csak két éve lakik a fővárosban és előtte egy icipici faluban lakott).
Úgyhogy nem kicsit kaptam felváltva röhögő- és agyérgörcsöt, amikor azt olvastam, hogy a hétvégén (MÁR MEGINT) felújítják a villamossíneket a Blaha Lujza téren és ez alatt az idő alatt pótlóbuszok fognak közlekedni.
Namármost ezzel nekem az alábbi gondjaim vannak:
- Félévente fel kell újítani a síneket kb. Szerintem aki eddig csinálta, az kontár munkát végzett, és takarodjon az építőiparból.
- Ha már tudják, hogy fel kell újítani, a munka sikertelenségét miért alapozzák meg azzal, hogy későőszi fagyban teszik le a síneket? Vagy esetleg a "hidegburkolás" alatt azt kell érteni, hogy hidegben jó burkolni??? Vagy esetleg az aszfaltnak és sínfektetésnek jót tesz a fagy???
- (Értem én, hogy ez már egy régóta megrendelt munka, a sínek nem olyan kis alkatrészek, hogy bárhol tárolja őket a Főváros / BKV, nadeeeee...) Miért pont a szmogriadó hétvégéjén kell azokat a többtízéves, fekete füstöt okádó dízelbuszokat forgalomba állítani 4-6 perces időközönként, amiknek nemhogy fekete környezetvédelmi plakettjük van, de megítélésem szerint (ránézésre és szagolgatásra is) SEMMILYEN plakettet nem tudott nekik osztani a környezetvédelmi hatóság???
Ha közös ügyről és célról van szó, akkor igenis (a BKV és a Főváros is) álljon be a sorba és tekintsenek el a környezetszennyezéstől ők is.
Vagy mit gondolok rosszul már megint?